Pàgina:Relació sobre la Vall de Andorra (1838).djvu/34

De Viquitexts
Aquesta pàgina ha estat validada.

Foris capí, y de tot laudemio. Tenen una altre multitut de gracias, y privilegis, que son mol actius en ferlos tenir, y valer en las suas ocasions.

 13. LEGISLACIO.

 Lo doctor en dret Fiter, y Rossell en los varios empleos que ecsercì en las valls de Andorra tingue ocasio de registrar lo Arxiu de la Casa de la vall, tancat ab sis claus, que estan en poder de cada primer Consul de las sis parroquias, feu unas notas admirables de lo mes principal del dit Arxiu; sobre las cuals notas, y ab altres noticias componguè lo R. M. Anton Puig de las Escaldas un llibre inedit de la Historia de Andorra. Segons aquex Historiador, y segons lo que dexà escrit lo Dr Fiter, la legislacio de Andorra es lo dret comu, las lleys de Catalunya, y las particulars de Andorra de sos privilegis confirmats per sos Senyors, que es dir:
 Andorra sempre ha seguit, y segueix las lleys usos costums de Catalunya, en falta de aquestas se arregla com Catalunya per lo dret general y comu de las gens. Pero se dexan aquestas, y aquellas cuan te per us, costum, y privilegi legitimamen aprobat alguna eccepcio, y se conforma ab